Saturday, 29 March 2008

Annisa Yustia part II


Lagi-lagi saya harus bahas makhluk yang satu ini. Icha!! Yapz, Icha yang tampil di mister kedelai en cinta damai. Icha si sohib yang ilang dan akhirnya ketemu lagi.

Ternyata Icha bukan yang icha yang dulu lagi. Icha yang dulu adalah icha yang suka ngasih saya cemilan, dan suka ngegodain saya. Namun Icha sekarang menjelma jadi makhluk langka keluaran abad dua satu, dengan memori otak 10 Giga. Haha..

Tanpa sadar kita udah beranjak dewasa. Sebenernya saya sempet kaget ngeliat perubahan fisiknya. Buuueda buuanget ama yang dulu. Ketika saya liat album potonya di FS, saya bingung setengah mati, “ini ichanya yang mana ya?” Di poto itu terlihat gerombolan awewe2 geulis yang keliatanya kekenyangan habis ngegosipin ariel peterpan. Setelah saya telaah lebih jauh, saya baru tau dia yang ITU! Ketika saya melihat idungnya yang tetep…hehe

Malam itu, icha datang ke kosan saya lewat YM. Nampaknya icha lagi kecapean abis hang-out. Saya juga lagi kecapean abis les ballet. Namun dengan sisa-sisa minyak wangi yang dia pake, dia datang ke saya membawa masalah.

“Dim, gw bole cerita enggak?”

Jiwa solidaritas saya terpanggil. Saya merasa icha sedang mengalami masalah yang cukup rumit, cukup pelik, dan bisa merusak ozon. Saya mereka-reka masalah yang ia bawa, pasti kalo enggak masalah cowok, ya masalah balap lari marmut.

Pasti dia sedang kebingungan, kebingungan memlih. Dia dihadapkan dengan pilihan sulit kaya : pilih Tom krus apa bret pit? Pilih bakso apa somay? Pilih pake kaos kaki ping apa batik.. yah semacam itulah

“Boleh, tapi taripnya 1000 per hurup.” Jawab saya

“ Gini Dim, gue mao magang di telkomsel. Emang udah rencana magang di sono seeh. Tapi gue takut.”

Pikiran saya berimajinasi. Apakah Icha takut kalau-kalau dia enggak sengaja ngerusak lift kantor, ato mungkin dia secara tak sengaja promosi im3 0.0000001 di kantor telkomsel, ato mungkin dia takut dilamar ama aming?

Kasihan Icha..dia sedang bingung

“Emang apa yang lo takutin?”

Icha menjawab

  1. Gw takut kalo-kalo gw tiba-tiba gagap waktu wawancara
  2. Gw takut salah pake baju.
  3. Gw takut kesasar waktu berangkat ke Telkomsel.
  4. Gw takut ongkos gw enggak cukup
  5. Gw takut enggak dapet pacar lagi

Saya terhenyak. Dada saya deg-degan… baru pertama kali saya menjumpai permasalahan serumit ini. Tenang cha, saya tanya dulu ke anak-anak kos-kosan.

Dari hasil rebut-ribut ama teman kos, saya dapet jawaban dari permasalahan Icha di atas:

  1. Kalo lo ngerasa mau gagap, pura-pura bersin aja, ato nyanyi, salto 70 kali juga boleh. Pewawancara pasti senang ngeliatnya
  2. Sandra aja Ivan gunawan. Lo enggak bakal salah pake baju! Bahkan dia juga bakal ngerubah kebiasaan lo yang suka pake rok di kepala.
  3. Lo bisa pura-pura jadi anak direktur telkomsel yang ilang, trus lo lapor polisi deh. Pasti mereka mau ngentrin ke telkomsel. Ingat, lapor polisi ya, jangan lapor ke kantor TKW, entar lo malah di kirim ke arab.
  4. UDah kejawab di nomor tiga
  5. Nah, masalah Icha no lima ini adalah masalah terumit. Saya udah nanyain satu persatu anak kosan, tapi tak ada yang bisa menjawabnya. Semua teman kos saya & termasuk saya adalah jomblo bangkotan.

Selain bawa masalah, kita berdua juga sempet nostalgia sejenak. Cerita tentang masa lalu, masa kecil dimana kita doyan banget ketawa ketiwi. MAsa kecil dimana icha pernah nari kreasi baru dan nari ranup lampuan ama saya.

Dan hasil dari forum nostalgia ini, saya menyadari bahwa kapasitas memori ICha ternyata Cuma 10 Giga, dengan RAM 32 MB. Haha…

Yang dia inget :

  1. Jaman SD dulu harga makanan di kantin murah banget

(nenek gue juga tau cu!)

  1. Dulu kita ke sekolah pake bus jemputan.
  2. Dulu pernah deket ama ehem-ehem si matahari
  3. Guru yang diinget : Bu mar, Pak amat, Pak Rasit, Bu Tar
  4. Temen SMP yang ia inget hanya Septa-Septi

Huff.. saya hanya bisa berdoa..ya Allah, kembalikan ingatan Icha.. kecuali ingatan tentang utang-utang saya..Ya allah, tambah kapasitas memori Icha.. ya Allah jodohkanlah saya dengan Revalina..

(sebenernya saya masih 99 % yakin kalo ini Icha, tapi kalo liat idungnya, tak salah lagi..ini memang si Annisa Yustia!)


Kangen ama temen-temen SD

Abie with love

7 comments :

Anonymous said...

Good day !.
You re, I guess , perhaps very interested to know how one can make real money .
There is no need to invest much at first. You may commense earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
AimTrust represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with affiliates everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become really rich in short time?
That`s your choice That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I started to get real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a correct companion utilizes your money in a right way - that`s AimTrust!.
I earn US$2,000 per day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to get involved , just click this link http://qivybuqyb.ibnsites.com/ryqyfuwa.html
and lucky you`re! Let`s take our chance together to become rich

Anonymous said...

The ambition of Clomid analysis in treating infertility is to locate reasonable ovulation rather than give rise to the growth of numerous eggs. For good occasionally ovulation is established, there is no gain to increasing the dosage above . Numerous studies accompany that pregnancy large occurs during the before three months of infertility cure and treatment beyond six months is not recommended. Clomid can producer side effects such as ovarian hyperstimulation (rare), visual disturbances, nausea, diminished "standing" of the cervical mucus, multiple births, and others.

Clomid is frequently prescribed past generalists as a "first activity" ovulation induction therapy. Most patients should subject oneself to the fertility "workup" ex to outset any therapy. There could be varied causes of infertility in wing as well as to ovulatory disorders, including endometriosis, tubal malady, cervical circumstance and others. Also, Clomid group therapy should not be initiated until a semen analysis has been completed.
Clomid and Other Ovulation Inducti
Somali pirates protract their attacks against worldwide ships in and all all one more time the Bay of Aden, notwithstanding the mistake of stepped-up universal naval escorts and patrols - and the increased malfunctioning opportunity of their attacks. Grotty to agreements with Somalia, the U.N, and each other, ships relation to fifteen countries these days fustigate the area. Somali pirates - who yield won themselves scarcely $200 million in harden unshackled since cock's-crow 2008 - are being captured more oft-times conducive to the territory being, and handed joined more point to authorities in Kenya, Yemen and Somalia on account of trial. Sedate here are some lawful not at home photos of piracy misguided the seashore of Somalia, and the cosmopolitan efforts to limitation it in.
[url=http://www2.logicsoftware.net/Refresh/members/clomid-and-metformin-used-together-12/default.aspx]clomid and metformin used together[/url]
[url=http://30-days.org/members/should-i-take-clomid-24.aspx]should i take clomid[/url]
[url=http://thegioicafe.com.vn/members/clomid-and-mood-swing-84/default.aspx]clomid and mood swing[/url]
[url=http://ms-silverlig-2.hosting.parking.ru/members/effects-clomid-78/default.aspx]effects clomid[/url]
tel:95849301231123

Anonymous said...

Hello everyone!
I would like to burn a theme at this forum. There is such a thing, called HYIP, or High Yield Investment Program. It reminds of ponzy-like structure, but in rare cases one may happen to meet a company that really pays up to 2% daily not on invested money, but from real profits.

For several years , I earn money with the help of these programs.
I'm with no money problems now, but there are heights that must be conquered . I make 2G daily, and I started with funny 500 bucks.
Right now, I'm very close at catching at last a guaranteed variant to make a sharp rise . Turn to my blog to get additional info.

http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

Anonymous said...

Yes indeed, in some moments I can bruit about that I agree with you, but you may be making allowance for other options.
to the article there is stationary a definitely as you did in the decrease issue of this request www.google.com/ie?as_q=lyrics downfall children of bodom ?
I noticed the axiom you suffer with not used. Or you functioning the black methods of helping of the resource. I suffer with a week and do necheg

Anonymous said...

Yes exactly, in some moments I can say that I acquiesce in with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is still a without question as you did in the fall efflux of this solicitation www.google.com/ie?as_q=a-z ipod video converter 4.63 ?
I noticed the phrase you have in the offing not used. Or you functioning the pitch-dark methods of promotion of the resource. I possess a week and do necheg

Anonymous said...

Just want to say what a great blog you got here!
I've been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

Thumbs up, and keep it going!

Cheers
Christian, iwspo.net

Anonymous said...

[i][b][url=http://turbobits.net]новое кино 2010 [/url][/b][/i] - Здесь качают фаилы на самой высокой скорости!!
Зайди и проверь!

http://turbobits.net/2059-skachat-film-shpana-podrostki-2006-bdrip.html